Bos en Vaartlaan 19, 1181 AA Amstelveen
+31623106230
contact@buroemgee.nl

Het belang van een goede basis

Het is eenvoudiger dan het lijkt

Al tijdje aan het werk voor super leuke klant, Thuislocaties.nl. De nieuwe visie die in de loop der jaren was gegroeid bij de klant werd niet (meer) goed uitgedragen in de communicatie. Er was een idee over het eindproduct…een gevoel, maar waarom en hoe was onbekend. Er ontbrak iets fundamenteels.

Reden voor Buro eMGee om samen met de klant een stapje terug te doen. In één beginsessie teruggaan naar de basis. En dan in fases stapje voor stapje verder richting het eindproduct. Om dat gevoel om te zetten in concrete middelen die voor iedereen zichtbaar zijn en bijdragen aan het merk. Om de basis helder te krijgen.

Hoe ziet zo’n plan van aanpak er dan uit? Nou zo….

Vaststellen van de missie

Back to basics sessie om verhaal helder te krijgen. Buro eMGee levert aan het slot van deze fase een back to basics document op. Het document moet een basis bieden voor de vervolgstappen die gezet gaan worden om het merk met een aangescherpt DNA in de markt te zetten.

Search engine Optimization

Voorstel vergroten vindbaarheid door middel van een zoekwoordenonderzoek.

Tekstcreatie en redigeren

Tone of voice in communicatie aanbrengen door middel van tekstcreatie voor websites en overige communicatie.

PR-Offensief

Inhoudelijk voorstel hoe nieuwe identiteit en het concept aan de man te brengen.

Mediaplan

Marketingvoorstel voor betaalde en onbetaalde communicatie omtrent inclusief contentkalender.

Inmiddels zitten in de één na laatste fase van het project en hebben we echt iets moois neergezet. Het fundament van het merk staat als een huis, de uitstraling is compleet en passend bij het concept. En ja, daar zijn we best trots op! Er staan inmiddels 3 complete sites met elk een Engelse vertaling; thuislocaties.nl, singel80.nl en koetshuissloten.nl.

En omdat alles goed is gedocumenteerd kan bij twijfel altijd worden teruggegrepen naar de oorspronkelijke ideeen.

Tags: , , , , ,